شهیـــد امــراللّـــه آذری تاکامی

جنبــش دانـــش آمـــوزی استان مازندران

شهیـــد امــراللّـــه آذری تاکامی

جنبــش دانـــش آمـــوزی استان مازندران

شهیـــد امــراللّـــه آذری تاکامی

آنچه ملاحضه می فرمائید در مورد شهید والا مقام امــراللّـــه آذری تاکامی از شهدای دانش آموز شهرستان ساری می باشد که به همت اعضای جنبــش دانـــش آمـــوزی استان مازندران پژوهش و ارائه شده است . انشاءالله مورد قبول قرار گیرد.
نام پدر : سیف الله
تاریخ تولد : 1347/01/09
تاریخ شهادت : 1365/10/22
محل تولد : ساری
گلزار شهدای روستای تاکام
نحوه شهادت : اصابت ترکش به پا
محل شهادت : شلمچه - عملیات کربلای 5
منتظر نظرات و پیشنهادات و اطلاعات شما هستیم.

بايگاني

زندگینامه شهید امرالله آذری

شنبه, ۲۸ آذر ۱۳۹۴، ۰۲:۲۵ ق.ظ

شهید امرالله آذری در سال 1347 در یک خانواده روستایی مقید به اصول و مبانی دینی با شرایط معیشتی نامساعد زمان سلطه طاغوت چشم به جهان گشود . تحصیلات ابتدائی خود را با شرایط خاص خانواده خود مخصوصاً پدر کم در آمد خود در روستای تاکام شروع کرد پس از اتمام دوران ابتدایی جهت ادامه تحصیل به شهرستان ساری عزیمت کرد و در مدرسه راهنمایی آموزگار یک سال مشغول به تحصیل و سپس دو سال در مدرسه راهنمایی تاکام ادامه تحصیل داد و پس از اخذ مدرک سیکل دوران راهنمایی دوره متوسطه را در هنرستان شهید خیری مقدم ساری ثبت نام نمود و از سوی دبیرستان به سوی دانشگاهی والاتر کوچ کرده بود این بود که شهید امراله آذری در سن 15 سالگی عزم را جزم کرده تا راهی جبهه ها که همان دانشگاه انسان ساز بود شود و در تاریخ 3/11/1363 به جمع خیل سپاهان اسلام پیوست و پس از گذراندن دوره آموزشی امدادگری به منطقه ی عملیاتی چنگر له اعزام و به مدت سه ماه تا تاریخ 1/2/64 به صورت بسیجی مشغول جهاد در مقابل دشمن بودند.
پس از ترخیص از جبهه به کلاس درس برگشته و در مجتمع رزمندگان ساری مشغول به ادامه تحصیل شد . با توجه به شرایط خاص جنگ در تاریخ 16/8/64 به سوی مناطق جنگی جنوب کشور اعزام شد و در عملیات والفجر هشت با حضور در گردان مالک اشتر از لشکر سرافراز 25 کربلا بعنوان کمک آرپیچی شرکت به او ارزانی بخشیده بود . پس از عملیات فتح فاو به آغوش گرم خانواده بازگشت و در آخرین بار در تاریخ 22/10/65 در عملیات غرور آفرین کربلای پنج در منطقه عملیاتی کربلای ایران یعنی شلمچه به لقاء ربّ الحق نائل شد و به آرزوی دیرینه خود رسید .

۹۴/۰۹/۲۸ موافقين ۰ مخالفين ۰
میثم میثم

نظرات  (۰)

هيچ نظري هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی